פינדרוס: "משרד החינוך לא טיפל באפליה, הוא ניצב לצד המנהלים נגד הרבנים"

    ישראל פריי No Comments on פינדרוס: "משרד החינוך לא טיפל באפליה, הוא ניצב לצד המנהלים נגד הרבנים"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש עיריית ירושלים ומי שעמד בראשות האגף לחינוך חרדי בעיר, יצחק פינדרוס, התראיין לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מדברים אקטואליה", וצידד בדעת הדורשים להחליף את מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך.

    הוא שלל את הטענות כי הטיפול באפליה בקבלת תלמידים למוסדות לא יקבל מענה תחת ניהול חרדי: "צריך להיות טיפול פנים חרדי, זה לא כל כך אפליה כמו השיטה לקבלת תלמידים. האמת היא שלעניין הזה, הפקידים לא מועילים ולא הועילו, יתרה מזו, הם שיתפו פעולה עם המנהלים, גם כשהיה מדובר בהחלטות שהשאירו תלמידים ותלמידות בחוץ".

    פינדרוס טען כי "למשרד החינוך אין באמת כלים לפעול. לפני 3 שנים הייתי שם במשרד, כשהייתה ועדת רבנים שהייתה אחראית לשיבוץ, ואז הגישו מנהלי סמינרים ערעור נגד השיבוץ והערעור התקבל, המשרד עמד לצידם. אין למשרד החינוך יכולת להתערב".

    לעומת זאת טען סגר ראש העיר כי "היום משרד החינוך מתערב בתכנים. אומרים למנהלי מוסדות: תשלחו לנו מה לומדים, כמה לומדים, בכל הם מתערבים, אנגלית, תולדות עם ישראל והיסטוריה. אם היה שם לפחות איזשהו סגן חרדי בוועדת הערר, מישהו אחד חרדי, כשיושבים בוועדות ערר אין אף לא חרדי אחד שמייצג אותנו. הרי בכל ועדת תכנון יושבים נציג האדריכלים, נציג הציבור, כאן אין אפילו נציג אחד לרפואה".

    בהמשך טווה פינדרוס את מארג האינטרסים של משרד החינוך, המפעיל את כל כוחו העצום להשתלטות על החינוך החרדי. לדבריו, אל מול המכשולים שמערימים על מוסדות חרדיים, משקיע המשרד תקציבי עתק ונותן יד חופשית למקימי ממלכתי-חרדי, כחלק מהמגמה. "יש בירושלים 20,000 תלמידים בלי כיתות, אבל על 50 בחורים בפתחו סוג של תיכון ממלכתי חרדי – עליהם שפכו עשרות מיליונים, כי הם רוצים שיהיה להם שליטה".

    בהמשך הציג את הפתרון הראוי, לדעתו, לסוגיית קבלת התלמידות, בדמות שיניים משפטיות למועצות רבנים ולוועדות פיקוח שיקבלו סמכויות ממשיות ואחריות לשיבוץ כלל התלמידים. הוא תמך בהטלת סנקציות על מנהלים שלא יסורו למרות הרבנים, תוך שהוא מציין הוראות מפורשות של הרב אלישיב זצ"ל שאחז בדעה זו.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות